• Dagligvarehandel og mat 2008 

      Pettersen, Ivar (NILF Rapport;2008-1, Research report, 2008-02)
      Norsk dagligvarehandel lever av å formidle mat og andre dagligvarer til norske forbrukere. Dagligvarehandelen er således med på å prege forbrukernes hverdag og bidrar i betydelig grad til norsk verdiskaping. Verdien av ...
    • Dagligvarehandel og mat 2010 

      Kjuus, Johanne (Dagligvarehandel og mat;2010, Research report, 2010-04)
      Norsk dagligvarehandel lever av å formidle mat og andre dagligvarer til norske forbrukere og har stor betydning for forbrukernes dagligvaretilbud. Tilgjengelighet og utvalg, pris og kvalitet avhenger av tilpasningen i ...
    • Dagligvarehandel og mat 2011 Perspektiver for verdikjedene for matvarer 

      Gabrielsen, Tommy Staahl; Pettersen, Ivar (Dagligvarehandel og mat;2011, Research report, 2011)
      Analyser av tilgjengelige data for tilpasninger i verdikjeden for matvarer i Norge bekrefter at norske forbrukere betaler en betydelig høyere pris for dagligvarene enn konsumentene i våre naboland. Én viktig årsak synes å ...