Show simple item record

dc.contributor.authorFlaten, Ola
dc.contributor.authorVeidal, Asbjørn
dc.contributor.authorSvennerud, Mads
dc.date.accessioned2018-04-16T12:09:18Z
dc.date.available2018-04-16T12:09:18Z
dc.date.created2018-04-12T13:01:56Z
dc.date.issued2007-12
dc.identifier.isbn978-82-7077-694-8
dc.identifier.issn0805-7028
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2494249
dc.description.abstractBondens marked er en markedsplass hvor produsenter fra et geografisk avgrenset område selger sine egne produkter, hovedsakelig matvarer, direkte til forbruker. Tilbyderne trenger ikke være gardsbruk, men det må være småskalavirksomheter som produserer eller bearbeider lokale råvarer. Disse får gjennom Bondens marked direkte kontakt med kundene, mens forbrukerne kan handle fersk, lokal mat eller andre spesialprodukter rett fra produsentene. Bondens marked ble lansert som et pilotprosjekt i Norge i august 2003 og bygger på erfaringer fra land med lange tradisjoner for konseptet Bondens marked. Allerede i første sesong fant man Bondens marked i ni byer og som raskt økte til 21 lokale markeder i 2006. Formålet med produsentundersøkelsen har vært todelt. Det første formålet var å evaluere markedene for å kunne avdekke forbedringspotensial for markedsstedene og for organisasjonen i sin helhet. Dette skal bidra til videre utvikling av Bondens marked til en robust og bærekraftig markedskanal og tilby etablerte og nye produsenter en attraktiv markedsmulighet. Det andre formålet var å undersøke ringvirkninger av å delta på Bondens marked. Vi ønsket å finne ut av hvorvidt en ny markedskanal som Bondens marked har bidratt til næringsutvikling, innovasjon og entreprenørskap blant deltakerne og i lokalmiljøet. […]nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskningnb_NO
dc.relation.ispartofNILF-Report
dc.relation.ispartofseriesNILF Rapport;2007-4
dc.subjectEvalueringnb_NO
dc.subjectEvaluationnb_NO
dc.subjectBygdeutviklingnb_NO
dc.subjectSustainable rural developmentnb_NO
dc.subjectEntreprenørskapnb_NO
dc.subjectEntrepreneurshipnb_NO
dc.titleBondens marked – en attraktiv markedskanal for nyskapende nisjeprodusenter? Resultater fra en spørreundersøkelsenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Bedriftsøkonomi: 213nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Business: 213nb_NO
dc.source.pagenumber178nb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.cristin1578976
dc.relation.projectNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskning: J020nb_NO
dc.relation.projectNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskning: J017nb_NO
dc.relation.projectNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskning: J019nb_NO
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record