Blar i NILF Rapport på emneord "Value createion"
Viser treff 1-6 av 6
-
Dagligvarehandel og mat 2008
(NILF Rapport;2008-1, Research report, 2008-02)Norsk dagligvarehandel lever av å formidle mat og andre dagligvarer til norske forbrukere. Dagligvarehandelen er således med på å prege forbrukernes hverdag og bidrar i betydelig grad til norsk verdiskaping. Verdien av ... -
Landbrukets økonomiske betydning i Trøndelag
(NILF Rapport;2009-3, Research report, 2009-10)I denne rapporten presenteres resultater fra et prosjekt som dokumenterer landbruket og landbruksrelatert virksomhet sin økonomiske betydning i Trøndelag. Prosjektet er gjennomført av Norsk institutt for landbruksøkonomisk ... -
Matprogram med næringsverdi. Evaluering av bedriftsrettede prosjekter i Verdiskapingsprogrammet for matproduksjon og Nettverksprogrammet
(NILF Rapport;2009-1, Research report, 2009-03)Verdiskapingsprogrammet for mat ble igangsatt for å øke verdiskapingen basert på norske matressurser. Etter hvert har programmet fått hele leveringskjeden fra jord til butikk som virkeområde, men siktemålet er stadig å ... -
Verdiskaping i landbruk og landbruksbasert virksomhet i Hedmark
(NILF Rapport;2012-2, Research report, 2012-06)Denne utredningen, som er utført på oppdrag av Fylkesmannen i Hedmark og Hedmark fylkeskommune, har som formål å bidra til å øke kunnskapen om verdiskapingen og sysselsettingen i landbruk og landbruksbasert virksomhet i ... -
Verdiskaping i landbruk og landbruksbasert virksomhet i Oppland
(NILF Rapport;2012-1, Research report, 2012-06)Denne utredningen, som er utført på oppdrag av Fylkesmannen i Oppland og Oppland fylkeskommune, har som formål å bidra til å øke kunnskapen om verdiskapingen og sysselsettingen i landbruk og landbruksbasert virksomhet i ... -
Økt verdiskaping i reinkjøttbransjen
(NILF Rapport;2006-2, Research report, 2006-05)Reindriftsnæringen i Norge er en av de viktigste bærerne av samisk kultur og identitet, og har en stor betydning for det samiske samfunnet både økonomisk, sysselsettingsmessig, sosialt og kulturelt. Reindriftsbransjen ...