Blar i NIBIO RAPPORT på forfatter "Gillund, Frøydis"
-
Bærekraft i arktisk lokalmatproduksjon
Gillund, Frøydis; Helgesen, Hilde; Halland, Hilde (NIBIO Rapport, Research report, 2023)Denne rapporten omhandler bærekraft og lokalmatproduksjon i Arktis og presenterer resultater fra en litteraturanalyse og to workshoper med ystere fra Nord-Norge. Resultatene fra workshopene viser at ysterne har et helhetlig ... -
Direkte salg av potet og grønnsaker i Troms og Finnmark. Resultater fra en intervjundersøkelse blant småskala grøntprodusenter
Gillund, Frøydis (NIBIO Rapport, Research report, 2023)Rapporten presenterer resultater fra en intervjuundersøkelse blant småskala grøntprodusenter i Troms og Finnmark, samt representanter for ulike salgskanaler. Målet var å kartlegge markedsmessige muligheter og utfordringer ... -
Jordhelse i arktisk grøntproduksjon. Forprosjekt 2021-2022
Skaalsveen, Kamilla; Gillund, Frøydis; Aandahl, Tone R. (NIBIO-rapport;8(86) 2022, Research report, 2022-05)Målsettingen for dette forprosjektet var å kartlegge eksisterende kunnskap om jordhelse i arktisk grøntproduksjon, avdekke kunnskapshull og identifisere problemstillinger som bør følges opp med videre forskning. Hva som ... -
Nordnorske kommuners arbeid med næringsutvikling i jordbruket – Resultater fra en spørreundersøkelse blant kommunalt ansatte med tilknytning til landbruksforvaltninga
Gillund, Frøydis (NIBIO Rapport, Research report, 2024)Rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse om nordnorske kommuners arbeid med næringsutvikling i jordbruket. Spørreundersøkelsen ble gjennomført våren 2023 og var rettet mot ansatte i nordnorske kommuner ... -
Selling local food in the city. A comparative study of short food supply chains in Oslo and Bristol
Milford, Anna Birgitte; Gillund, Frøydis; Keech, Daniel; Reed, Matthew (NIBIO Rapport, Research report, 2023)This report presents findings from a qualitative survey among actors involved in the production and sale of local food in Oslo and Bristol, with a focus on sales models and challenges and opportunities for direct sales. ...