Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRålm, Per Christian
dc.date.accessioned2017-04-10T13:11:34Z
dc.date.available2017-04-10T13:11:34Z
dc.date.created2017-04-10T14:27:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7077-904-8
dc.identifier.issn0805-9691
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2437345
dc.description.abstractMarkedsreguleringen for jordbruksvarer skal bidra til at næringen kan følge opp prisambisjonene i jordbruksoppgjøret. Virkemidlet er tillagt en begrenset rolle i forbrukerpolitikken, men det påvirker både priser, vareutvalg, kvalitetsarbeid og produktmarkedsføring. I tillegg innebærer reguleringen også at det fordeles oppgaver, ansvar og roller mellom markedsaktører som har betydning, bl.a. for konkurranseforhold i markedet for matvarer, mattrygghet og informasjon om mat. Derfor er det viktig at forbrukernes interesser tillegges vekt ved vurdering av fremtidige reguleringsordninger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskningnb_NO
dc.relation.ispartofNotat (Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning : trykt utg.)
dc.relation.ispartofseriesNotat (Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning : trykt utg.);
dc.titleForbrukere – «Velkommen til bords». Forbrukerperspektiv på markedsregulering for norske jordbruksvarernb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Landbruks- og Fiskerifag: 900::Landbruksfag: 910nb_NO
dc.source.pagenumber28nb_NO
dc.source.issue04nb_NO
dc.identifier.cristin1464724
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel