Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPommeresche, Reidun
dc.contributor.authorMcKinnon, Kirsty
dc.date.accessioned2017-05-26T15:03:33Z
dc.date.available2017-05-26T15:03:33Z
dc.date.created2014-06-27T10:10:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-17-01227-6
dc.identifier.issn0809-8654
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2443595
dc.description.abstractStudier av meitemark kan knyttes til læreplanmål i naturfag, norsk og matematikk. Meitemark har en spennende biologi og er en viktig del av økosystemet både over og under bakken. Dette kan være grunnlag for kunnskap om hva et økosystem er og hvilke abiotiske og biotiske faktorer som inngår i et økosystem i jorda. Lager vi et terrarium (levested) med meitemark, må elevene tenke gjennom hva et dyr trenger for å leve og hvordan det kan passes og stelles for å ha det bra. Små eller større læringsopplegg kan knyttes til spor etter meitemark, antall og ulike arter, samt hva som skjer i et meitemarkterrarium over tid. Meitemark, sammen med mikroorganismer, omdanner matrester til jord, og tema som kildesortering,kompostering og at næringsstoffer går i kretsløp kan diskuteres.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherBioforsknb_NO
dc.relation.ispartofBioforsk TEMA
dc.relation.ispartofseriesBioforsk TEMA;
dc.titleStudere meitemark i skolehagennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber14nb_NO
dc.source.volume9nb_NO
dc.source.issue9nb_NO
dc.identifier.cristin1141094
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel