Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorKjuus, Johanne
dc.date.accessioned2017-12-08T11:15:50Z
dc.date.available2017-12-08T11:15:50Z
dc.date.issued2010-04
dc.identifier.isbn978-82-7077-772-3
dc.identifier.issn1891-7100
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2469751
dc.description.abstractNorsk dagligvarehandel lever av å formidle mat og andre dagligvarer til norske forbrukere og har stor betydning for forbrukernes dagligvaretilbud. Tilgjengelighet og utvalg, pris og kvalitet avhenger av tilpasningen i dagligvarehandelen. I tillegg avhenger lokale handels- og servicemiljøer av dagligvarehandelens lokaliseringsbeslutninger. Dagligvarehandelen stiller også i økende grad premissene for utviklingen av matindustrien. De siste par årene har sysselsettingen i dagligvarehandelen økt med ca. 5 prosent og siden 1995 har dagligvarehandelens reelle bidrag til nasjonalproduktet økt med mer enn 50 prosent. I denne rapporten gis en bred dokumentasjon av dagligvarehandelens plass i norsk økonomi og samfunn generelt og i norsk matsektor spesielt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesDagligvarehandel og mat;2010
dc.subjectVerdiskapingnb_NO
dc.subjectDagligvarehandelnb_NO
dc.subjectRammebetingelsernb_NO
dc.subjectomsetningnb_NO
dc.titleDagligvarehandel og mat 2010nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212nb_NO
dc.source.pagenumber168nb_NO
dc.source.issue2010nb_NO
dc.identifier.cristin1523799
dc.relation.projectNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskning: F052nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel