Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorPettersen, Ivar
dc.date.accessioned2017-06-09T12:43:24Z
dc.date.available2017-06-09T12:43:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-82-7077-846-1
dc.identifier.issn1891-7100
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2445572
dc.description.abstractNorsk dagligvarehandel lever av å formidle mat og andre dagligvarer til norske forbrukere og har stor betydning for forbrukernes dagligvaretilbud. Tilgjengelighet og utvalg, pris og kvalitet avhenger av tilpasningen i dagligvarehandelen. I tillegg avhenger lokale handels- og servicemiljøer av dagligvarehandelens lokaliseringsbeslutninger. Dagligvarehandelen stiller også i økende grad premissene for utviklingen av matindustrien. I denne rapporten gis en bred dokumentasjon av dagligvarehandelens plass i norsk økonomi og samfunn generelt og i norsk matsektor spesielt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesDaglivarehandel og mat;2013
dc.subjectNorsk dagligvarehandelnb_NO
dc.subjectdagligvarebutikkernb_NO
dc.subjectdagligvaremarkednb_NO
dc.subjectomsetningnb_NO
dc.subjectverdiskapingnb_NO
dc.subjectrammebetingelsernb_NO
dc.subjectleveringskjedernb_NO
dc.subjectforbrukernb_NO
dc.subjectbruttofortjenestenb_NO
dc.subjectsamspillnb_NO
dc.subjectgrossistdistribusjonnb_NO
dc.titleDagligvarehandel og mat 2013nb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212nb_NO
dc.source.pagenumber188nb_NO
dc.source.issue2013nb_NO
dc.identifier.cristin1003545
dc.relation.projectNorsk institutt for landbruksøkonomisk forskning: F071nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel