• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norsk institutt for bioøkonomi
  • Publikasjoner fra CRIStin - NIBIO
  • View Item
  •   Home
  • Norsk institutt for bioøkonomi
  • Publikasjoner fra CRIStin - NIBIO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lokale matprodukter, kundepreferanser og biologisk kulturarv - Oppsummering av en kundeundersøkelse i Gävleborgs län, Sverige og i Trøndelag Fylke, Norge

Bele, Bolette; Rytkönen, Paulina; Tunon, Håkan
Research report
Published version
Thumbnail
View/Open
NIBIO_RAPPORT_2020_6_156.pdf (6.108Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2717050
Date
2020-12
Metadata
Show full item record
Collections
  • Divisjon for matproduksjon og samfunn [1149]
  • NIBIO RAPPORT [1661]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NIBIO [4986]
Abstract
Denne undersøkelsen er gjennomført innenfor rammen for Interreg-prosjektet «Biologisk kulturarv som bærekraftig verdiskaper». Prosjektet har fokusert på det potensialet som småskala produsenter har i å synliggjøre de natur- og kulturverdiene som er koblet denne typen matproduksjon. Forbrukerundersøkelsen som presenteres i denne rapporten ble gjennomført ved to utsalgssteder i Sverige og to i Norge. I Sverige foregikk spørreundersøkelsen i Gävleborgs län, ved matfestivalen Moläta i Järvsö og ved setra Svedbovallen like utenfor Järvsö. I Norge ble den samme undersøkelsen gjennomført i Trøndelag, ved Eggjenseteren i Snåsa og ved Mathallen Smak og Behag i Oppdal. Undersøkelsen ble gjennomført som en kombinasjon av spørreskjema og oppfølgende intervju. I tillegg er også resultater fra en pilotstudie ved Gregoriemarknaden i Sverige diskutert i rapporten. Forbrukerundersøkelsen fokuserer på fire hovedtemaer: a) hvordan informanten/kunden ser på denne type bedrifter (företag) og hva de setter pris på ved besøket, b) hva kunden assosierer med det å handle slike lokale matprodukter, c) hvilke naturverdier og biologisk kulturarv de assosierer slike produkter med, d) hvilken bakgrunn kunden/informanten har...
Publisher
NIBIO
Series
NIBIO-rapport;6(156) 2020

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit